5 Oct 2014

ubat senggugut

UNTUK WANITA SENGGUGUT !!!
HAID TIDAK LANCAR !!!
Myrrh adalah bahan utama dalam Minyak Morhabshi
Myrrh (morhabshi) merangsang peredaran darah ke tisu-tisu mukosal, terutamanya di saluran bronkial, tekak, tonsil, dan gusi.
Ia adalah anti-radang, antioksidan, dan anti-mikrob yang menjadikannya sesuai untuk tisu rosak atau bengkak.
Ia berguna untuk pendarahan gusi, gingivitis, tonsillitis, sakit tekak (termasuk strep tekak), dan bronkitis. Bekalan darah yang meningkat membantu melawan jangkitan dan membantu penyembuhan dengan lebih cepat apabila berada dalam kesejukan, kesesakan, atau jangkitan pada tekak atau mulut.
Myrrh (morhabshi) juga bernilai sebagai ekspektoran, yang bermakna ia menggalakkan pembuangan lendir dalam kes-kes bronkitis dan kesesakan paru-paru. Myrrh adalah yang terbaik untuk keadaan yang kronik dengan tisu pucat dan bengkak, dan bukannya untuk akut, radang, merah, kering dan tisu, kerana ia mengandungi tanin dan resin, yang mempunyai kesan astringen pada tisu.

Myrrh (morhabshi) juga berupaya menggalakkan aliran haid dan disyorkan apabila haid disertai dengan sensasi berat dalam pelvis. Di China, myrrh (morhabshi) dianggap sebagai "penggerak darah."  Ia boleh mengurangkan senggugut.

No comments:

Post a Comment