15 Apr 2012

KHASIAT DAN KELEBIHAN MINYAK MORHABSHI(1957)

Minyak MORHABSHI adalah produk berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) NOT110703273K DAN AMALAN   GMP:


KHASIAT DAN RAWATAN
MINYAK MORHABSHI;
1) semua jenis demam termasuk kencing tikus/denggi 
2) luka
3) sakit kulit/ gatal/ kurap
4) utk bayi spt pusat, 
    #*#: Gangguan Makhluk Halus 
             Santau
5) sakit gigi
6) sakit perut
7) buasir
8) sakit kepala
9) lelah, sakit dada
10) lenguh 
Utk ibu:
+ Luka bersalin
+ merawat kesan pembedahan
+ menguatkan saraf
+ Lenguh
+ Kejang
+ Sakit  dada
+ loya/pening (sapu bahagian kepala/dahi)
+ Selesema (sapu hidung)

Utk bayi:
Gunakan dari hujung kepala (calit) hingga hujung kaki.
+ Kembung
+ Cepatkan tanggal tali pusat
+ s  a wan
+ ga ngguan makhluk halus
+ kulit bermasalah
+ ruam, kurap susu
+ sakit mulut, lidah

Cara guna:
1) Minum 1 sudu tea 3x sehari sebelum makan. Jarakkan 2 jam daripada ubat klinik, dan
2) sapu di tempat berkenaan.
Denggi dan kencing tikus hampir sama gejala dan tindak balasnya. Kadang2 doktor akan diagnosis sebagai denggi tapi kemudian baru tau ia adalah kencing tikus. Minyak morhabshi bertindak sebagai antibiotik disamping melegakan gejala akibat kencing tikus.

Biasanya kencing tikus akan menyerang kelemahan pesakit. Contohnya kalau pesakit ada masalah paru2 maka pesakit akan sesak nafas dsbnya.
untuk oder.. sila hubungi pn zalia: 0138240177 
info lengkap rujuk blog: 
stokismorhabshi.blogspot.com

Senarai harga
Saiz 15ml:
1 botol =RM10 (S). RM12 ( S&SB) 
5 botol  =RM45
15 botol =RM110

Saiz 30ml:
1 botol =RM18 (S). RM20 ( S&SB) 
3 botol =RM45
12  botol = rm140

Saiz 60ml:
1 botol =RM28 (S). RM30( S&SB) 
2 botol =RM45
10 botol =RM175

Saiz 120ml: 
1 botol =RM45 (S). RM47 (S&SB) 
4 botol =RM140
10 botol =RM 300

Saiz 500ml:
1 botol RM150 (S). RM170 (S&SB)
3 botol RM300 shj.

*** Semua Harga di atas belum termasuk kos pos

Maklumat diperlukan
Nama:
Alamat:
No HP:


Bankin mybank atas nama hussin b.a.s  menan kutty acc num 161118934847 atau cimb zalia bt sahat acc num 7613008208. Send nama/alamt lps bnkin.

sila sms @ whatsapp @ call;
TEL: PUAN ZALIA : 0138240177
blog kami: stokismorhabshi.blogspot.com

Minyak morhabshi sangat elok disimpan di rumah oleh setiap keluarga. 

Jika tengah malam sakit perut, sakit gigi,  sesak nafas, batuk2, sakit dada, kena gigit lipan, tebuan, kena air/minyak panas,  luka,  lenguh2, sakit urat,  sakit otot,  dan lain2.

Elok juga untuk macam2 sakit kulit termasuk kayap,  kudis,  kurap,  gatal2 dll. 

Sesuai untuk bayi kembung, lelah, sawan,  ruam,  ulser,  sakit mulut, tangan dan kaki.

Masalah mistik seperti gangguan,  sihir,  santau, sawan tangis, dll. 

Mendapat permintaan yang tinggi setelah menerima banyak pengakuan pengguna yang pernah kena kencing tikus, denggi dan semua jenis demam. 

Juga menerima pengakuan pengguna berkenaan kencing manis,  darah tinggi,  kanser dll. 

Telah dikeluarkan dan dijual lebih 40 tahun. Stokis dan agen di setiap negeri termasuk singapura dan brunei. 

Cara guna:
Sapu di tempat sakit dan minum beberapa titik.



 
Pengasas minyak morhabshi ialah Ustaz Dr. (H) Haji Abdul Hamid Haji Ahmad, Pensyarah di Maahad Tarbiah Islamiyah Derang, Kedah. Selain ulama dan pendakwah, beliau amat cenderung dalam praktik perubatan alternatif meliputi kaedah perubatan Islam (doa & ayat Al-Quran), perubatan Melayu tradisional, perubatan berasaskan herba, dan kaedah perubatan homeopathy. Malah salah satu tugas beliau di maahad tersebut ialah bagi menyediakan perkhidmatan kesihatan di situ. Almarhum telah menghasilkan dua buah kitab perubatan Alternatif Homeopathy mengandungi ramuan-ramuan berasaskan homeopathy berdasarkan praktis beliau sebagai Doktor Homeopathy dan pengalaman bersama DR. Azizan (pengasas Era Edar) dan salah satu daripadanya ialah kitab "Al-Tabib Walhikmah". Sebuah lagi kitab (bertulisan Jawi) tidak ada dalam simpanan kami, justeru kami tidak akan mengulasnya. Kitab "Al-Tabib Walhikmah" mengandungi petua-petua, ramuan-ramuan perubatan, doa-doa, serta ayat-ayat Al-Quran sebagai kaedah alternatif menyelesaikan masalah kehidupan. Kami tidak ada sebarang masalah untuk berkongsi kitab tersebut dengan anda.


Minyak Morhabshi dikategorikan sebagai unik dan serbaguna. Kegunaannya meliputi fizikal dan mistik, serta penyakit luaran dan dalaman. Malah, terdapat beberapa kes yang dimaklumkan pada kami bahawa Minyak Morhabshi telah membantu meningkatkan hubungan suami isteri (digunakan oleh pihak suami secara urutan pada alat kelamin).

Minyak Morhabshi amat sesuai untuk Bayi & juga Ibu mengandung/Bersalin kerana minyak ini tidak panas & juga sesuai untuk semua lapisan umur.

Minyak Morhabshi berkesan untuk asma, batuk, sakit dada, dan sebagainya. 
Minyak Morhabshi juga didapati mujarab untuk hampir semua penyakit kulit termasuk kayap, kurap, gatal-gatal dan serangan bakteria. Malah Almarhum mendakwa ia juga mujarab untuk barah. Hal ini kemudiannya diakui oleh seorang Sahabat Morhabshi iaitu Ustaz Samsudin dari Kemaman Terengganu. Beliau juga seorang pengamal perubatan tradisional yang baru-baru ini menggunakan Minyak Morhabshi bagi merawat seorang pesakit Barah Hati kronik.
 

Antara keunikan Minyak Morhabshi ialah ia menyelesaikan kes kerasukan dan gangguan makhluk halus seperti histeria, bayi menangis tidak semena-mena, sawan, sihir, buatan orang, santau, dan sebagainya.
 Khasiat madu Arab

Dalam hal ini saya dan beberapa sahabat yang terdiri daripada golongan profesional pernah menguji Minyak Morhabshi menggunakan perantaraan seorang pelajar yang mempunyai kelebihan melihat makhluk ghaib. Menurut pelajar IPTA tersebut, 'makhluk' itu serta merta melarikan diri apabila seorang sahabat saya yang menjadi 'sampel ujikaji' disapukan Minyak Morhabshi pada tubuhnya. Wallahu'alam.

Kami amat mengesyorkan agar Minyak Morhabshi sering dibawa bersama anda ketika dalam perjalanan, terutama apabila menaiki kenderaan awam. Hal ini kerana berdasarkan pengalaman kami, ia memberikan kesan segera untuk sakit perut, senak, kembung, dan cirit birit. Lagipun, apabila anda melalui lebuhraya 'yang berbagai-baggai keadaannya' macam-macam boleh mengganggu anda dan keluarga anda, terutama anak kecil.

Saya sendiri pernah pernah mengalami sakit gigi sehingga terpaksa mengeluarkan hampir RM200 untuk pembedahan kecil. Namun sakit gigi tersebut tidak pernah sembuh sepenuhnya selama hampir setahun (sekali sekala). Pada suatu tengah malam (2005) tiba-tiba sakit gigi itu menyerang. Saya segera mengambil secebis tisu, mencelupkannya dalam Minyak Morhabshi, dan menampalnya dalam lubang geraham saya itu. Alhamdulillah, tidak sampai 10 minit sakitpun hilang. Lebih menakjubkan, sehingga kini (2009) gigi geraham tersebut tidak pernah meragam lagi. Saya tidak perlu mencabutnya walaupun masih berlubang.

Satu lagi kegunaan Minyak Morhabshi ialah bagi merawat luka termasuk yang agak parah. Seorang sahabat saya (pegawai bank di Lukut, NS) menceritakan peristiwa beliau menggunakan Minyak Morhabshi akibat tertetak tangannya sendiri dengan parang tajam. Keberkesanan Minyak Morhabshi mengagumkan doktor yang merawatnya selepas itu sehingga luka tersebut tidak perlu dijahit.
 
  

HUBUNGI PEMBORONG PUAN ZALIA 0138240177 




No comments:

Post a Comment