17 Aug 2016

Minyak apa ni?🤔
Minyak morhabshi, jwb saya.😎

Saya sedar, itu bukanlah jawapan yg org tu mau😏. Dia peduli apa nama minyak saya? Dia nak tau apa faedah minyak morhabshi kat dia.😅

Dulu2 dgn bangganya🤗 saya jwb ini minyak serbaguna👍. Tokwan saya buat. Tapi ramai org🙃 yg lbh arif ttg marketing🤓 menegur saya. Susah nak jual produk serbaguna. Tak khusus🔑. Takut org tak beli sbb dia tak nampak kegunaan khusus utk masalah dia.✂

Kata mereka, org nak tau apa perlunya dia beli sesuatu produk💊. Lagipun klu betul satu produk boleh selesai semua masalah, buat apa susah2 buat klinik & hospital🏥. Buat apa habis duit ratus ribu latih bakal doktor?🔬

Ye tak ya jugak. 😅 logik...

Saya renung🔭 balik. Tak bergunakah minyak morhabshi selama ni?🤔

Sayapun tak tau bila tarikh🗓 sebenar tokwan kami ustaz hamid mula buat minyak morhabshi👍�. Yg saya ingat, sejak awal remaja👫 jika luka, sakit perut, cedera masa bermain kami sapu minyak ini.

Apabila saya dpt anak👨‍👩‍👧‍👦, saya & isteri guna sejak mereka bayi. Sapu perut, dada, betis, lengan... Cepat baik pusat baby... Hari2. Wlupun takde sakit apa2🔋. Sediakan payung⛱ sblm hujan🚿, kata org.

Bila sembang dgn jiran2👨‍👩‍👧‍👧, mereka lak tertarik nak guna😍. Jiran saya di melaka, cucunya asyik menangis😫 spi mak ayahnya tak boleh tidur, berjaga🔦.

Mak mertua saya bgtau pasal minyak morhasbhi👍. Diapun try. Alhamdulillah mlm tu jugak laki bini👫 tu dpt tidur lena spi pagi. 'Ter'cuti diorang berdua pagi tu sbb lelap sgt. Tahun 1999 tak silap saya.

Sejak itu ramai org kampung🕵 👮 👷 🎅 👳🏻 🚶 👰💃 👯 👫 🙋🏼 yg cuba. Ramai 😎 🤗 🤓 😍 😘 😀 😇yg serasi dan membeli setiap bulan. Dulu saya jual rm5 botol saiz 15ml. Skrg rm45 tapi botol 120ml⚱. Nampak cam naik harga tapi lbh krg je sebenarnya. Botol lbh besaw. 🏮

Atas permintaan ramai, skrg dah ada saiz 500ml. Lebih jimat. Siap bagi botol refill.📩


Oh ya. Klinik dan hospital🏥 berhampiran berjalan🚑 spt biasa. Pengguna pun takde la fanatik sgt dgn minyak morhabshi👍 sbb setiap kaedah perubatan ada kelebihan masing2. Org skrg terbuka.😎

Bagi saya, minyak morhabshi👍 ni macam kotak kecemasan🗃.

Hebatnya minyak morhabshi, ia lebih laju dari van ambulan🚑 dan lebih dekat drpd klinik🏥 yg paling hampir dgn rmh anda.

Kannnn...🕵

Insya-Allah.
tel ..mesej utzah zalia: 0138240177

PEK BARU 15ml:

Harga runcit 1 botol  = RM12 sebotol
HARGA UTK EJEN RM8
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

Pek 30ml:

1 botol    =   RM20 sebotol
HARGA UTK EJEN RM12
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

PEK 60ML:
1  botol   =   RM30 sebotol
HARGA UTK EJEN RM18
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

PEK 120ML:

1 botol    = RM48
HARGA UTK EJEN RM35
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

PEK 500ML;
1 botol = RM150
Harga untuk ejen RM100


TENGOK WEB.. BLOG NI: stokismorhabshi.blogspot.com

24 Feb 2016

Maklumat Antarabangsa MINYAK MORHABSHI ( Myrrh for international infomation)

MINYAK MORHABSHI 2016/ 2
Mengandungi Myrrh .. selalu rujuk& maklumat
1)Cleansing
Myrrh can enhance the function of white blood-cells and restore rates of the antioxidant enzyme known as glutathione. Those that have researched the herb have concluded that myrrh provides powerful antioxidant benefits which could protect one’s immune-system and liver from the harmful effects of lead.

- Pembersihan:
Myrrh (morhabshi) boleh meningkatkan fungsi sel darah putih dan memulihkan kadar enzim yang dikenali sebagai antioksidan glutathione. Para pengkaji herba telah membuat kesimpulan bahawa myrrh menyediakan faedah antioksidan yang kuat dan dapat melindungi sistem imun manusia serta melindungi hati daripada kesan-kesan bahaya plumbum.
2) Disinfectant and Antiviral
Myrrh doesn’t let germs grow or infect the body due to the fact that it is antiviral. It could be utilized to avoid any ailment caused by microbial diseases like fevers, food-poisoning, cough  colds, the mumps, measles, and infections.

- Anti jangkitan dan Antivirus
Resin myrrh (morhabshi) tidak membiarkan kuman berkembang atau menjangkiti badan kerana myrrh (morhabshi) bersifat anti-virus. Ia boleh digunakan bagi mengelak pelbagai penyakit yang disebabkan mikrob seperti demam, keracunan makanan, batuk selsema, beguk, campak, serta jangkitan (wabak).
3) Astringent
Since myrrh is an astringent is can help to contract the muscles,intestines and other internal organs, the skin, and can help to strengthen your gums. Myrrh also strengthens the roots of your hair, theoretically combating baldness. Yet another serious aspect of this property is that it really helps with hemorrhaging in lesions, and may prevent you from losing a lot of blood when injured.

- Agen Pengecutan
Myrrh (morhabshi) membantu mengecut otot, usus dan organ dalaman yang lain termasuk pada kulit, serta boleh membantu mengukuhkan gusi. myrrh (morhabshi) juga menguatkan akar rambut, yang secara teorinya mampu memerangi kebotakan.

Satu lagi aspek penting daripada resin ini ialah bahawa ia membantu masalah pendarahan akibat luka-luka, dan berupaya menghalang kehilangan banyak darah apabila cedera.
4) Expectorant
Myrrh essential oil is great against coughs and colds. It helps to relieve congestion and expel phlegm.- EkspektoranMyrrh (morhabshi) berkesan melawan& batuk dan selsema. Ia membantu untuk melegakan kesesakan dan membuang kahak.
5) Ulcer Therapy
Within one lab animal study, supplementation with myrrh before the incidence of ulcers increased amounts of white blood cells, which can help in a proper immune response to ulcers. Continued supplementation with myrrh maintained white blood-cell levels at an elevated level during recovery from ulcers.

- Terapi ulser
Dalam satu kajian ke atas haiwan di makmal, suplemen dengan myrrh (morhabshi) dapat meningkat jumlah sel darah putih dan membantu menahan serangan ulser serta mengekalkan ketahanan semasa proses penyembuhan ulser.

6) Fungicide
Myrrh essential oil functions as a fungicide, too. It could be used both internally and externally to combat fungal infection.

- Anti kulatMyrrh (morhabshi) juga berfungsi menghalang dan membunuh kulat. Ia boleh digunakan secara dalaman dan luaran untuk memerangi jangkitan kulat.

7) Stimulant
Myrrh essential oil stimulates secretions, blood flow, digestion, ideas, and excretion. It stimulates the secretion of digestive juices, the pumping activity of the heart and bile, and it keeps you active and attentive by exciting the nervous system and the brain.

- Perangsang
Minyak daripada myrrh (morhabshi) baik dalam merangsang rembesan, aliran darah, penghadaman, daya ingatan, dan perkumuhan. Ia merangsang rembesan jus pencernaan, aktiviti mengepam jantung, dan hempedu, malah membolehkan anda sentiasa aktif dan memberi tumpuan pada sistem saraf dan otak.
8) Carminative
Myrrh essential oil helps to alleviate you of these gasses which frequently lead to awkward situations when amongst other people.
- Minyak haruman
 myrrh (morhabshi) membantu menghilangkan bau kurang enak dan memberi lebih keselesaan apabila berada di khalayak ramai.
9) Anti-cancer
More than one study looking into how myrrh helps the human body concluded that myrrh shows potential as an all-natural option for dealing with prostate cancer.

- Anti kanser
Lebih daripada satu kajian mendapati myrrh (morhabshi) membantu tubuh manusia melawan kanser dan kesimpulan dibuat bahawa myrrh (morhabshi) menunjukkan potensi yang baik sebagai pilihan semula jadi dalam merawat kanser prostat.
10) Diaphoretic
It raises perspiration and keeps the body free from additional salt, toxins, and excessive fluid retention. Sweating helps dangerous gases like nitrogen escape and also cleans the pores of the skin.- PerpeluhanIa merangsang pengeluaran peluh dan mengekalkan tubuh bebas daripada garam tambahan, racun, dan pembendungan cecair berlebihan. Berpeluh membantu penyingkiran gas berbahaya seperti nitrogen serta membersihkan liang-liang kulit.
11) Antiseptic
When it comes to small cuts and wounds, getting an infection isn’t an issue if you have some myrrh on hand. Since it’s an antiseptic material, this oil can take good care of any potential infection and won’t make it possible for any cuts or scrapes to become septic. It may shield you from tetanus too, to some degree.
- Antiseptik
Samada luka kecil atau luka besar, atau mendapat jangkitan bukan lagi satu isu jika anda mempunyai morhabshi dalam simpanan. Oleh kerana ia merupakan satu bahan antiseptik, minyak ini boleh menjaga sebarang jangkitan yang berpotensi menjadi septik.
12) Immune Booster
Myrrh oil activates and strengthens the immune-system and keeps your body protected from infections and diseases.- Booster ImunMinyak daripada myrrh (morhabshi) mengaktif dan menguatkan sistem imun tubuh dan mengekalkan perlindungan daripada jangkitan dan penyakit (kebal).
14) Anti inflammatory
Myrrh essential oil sedates inflammation in several tissues in cases of virus infections, in the cardiovascular system when something inflammatory or hazardous enters the bloodstream, and also in the gastrointestinal system when inflammation is caused by the intake of too much hot food.

- Anti radang
Minyak daripada myrrh (morhabshi) sesuai mengawal radang tisu dalam kes-kes jangkitan virus dan dalam sistem kardiovaskular termasuk keradangan disebabkan oleh pengambilan makanan panas terlalu banyak.
15) Antispasmodic
It also gives relief from undesirable contractions or spasms, and hence eases pains, cramps, and muscle soreness.

- Antispasmodic
Ia juga memberikan kelegaan pada pengecutan yang tidak diingini atau kejang, dan dengan itu meredakan sakit, kejang, dan kesakitan otot.
16) Organic Parasite Treatment
Human foscialiasis, an illness due to consuming fasciola parasites found on watercress, causes liver damage and biliary obstruction.While pesticides and outside preparations use myrrh essential oil, myrrh extracts are used internally to treat parasites. Check with your own primary health care provider prior to using myrrh both internally or externally.

- Rawatan parasit Organik
Foscialiasis suatu penyakit disebabkan oleh parasit yang boleh didapati di kawasan air. Ia menyebabkan kerosakan hati dan halangan biliary.

Minyak morhabshi 2016
1. GastrikMinum sedikit minyak morhabshi sebelum makan sahur untuk pesakit gastrik.
2. Ramai yang perut kurang selesa di bulan puasa, mungkin kerana; makan macam2 ketika berbuka. Sapu minyak morhabshi pada perut dan minum sedikit jika perlu.
Utk ibu:
+ Luka bersalin+ merawat kesan pembedahan+ menguatkan saraf
+ Lenguh
+ Kejang
+ Sakit kulit
+ Asma
+ Sakit dada
+ loya/pening (sapu bahagian kepala/dahi)
+ Selesema (sapu hidung)Utk bayi:Gunakan dari hujung kepala (calit) hingga hujung kaki.+ Kembung
+ Cepatkan tanggal tali pusat
+ sawan+ gangguan makhluk halus+ kulit bermasalah+ ruam, kurap susu+ sakit mulut, lidahKencing Tikus  Minum 1 - 2 sudu teh, 3 kali sehari. Kalau tiada sudu, boleh picit terus ke mulut 1-2 kali picit.
Boleh minum bersama ubat hospital tapi Jarakkan dlm 2 jam.Sambil tu sapu dada dan tempat2 yg terasa sakit. Virus kencing tikus akan serang kelemahan pesakit. Contoh kalau pesakit pernah kena asma maka ia akan serang di situ.Senggugut HaidAir suam 1/2 cwnMnyk morhabshi 3 titikSelawat 3xMinum Sapu dibahagian ari2 Dan belakang pinggang,dan buku lali kakiDemam Kuning (Bayi)Mak bayi perlu minum minyak kalau bayi masih menyusu badan.
Sapu minyak morhabshi pada areola (keliling puting tetek) dan bagi bayi itu menyusu.Kalau bayi itu menyusu botol titiskan 1 titik dlm susu. InsyaAllahSakit kepala (Migrain)Titis pada kulit kepala buat mcm minyak rambut. Sedikit sahaja. Kemudian sapu sedikit minyak pada jari hantu kiri dan kanan, letakkan di lubang telinga. Tekan sedikit. InsyaAllah telinga berdengung pun akan hilang

PEK BARU 15ml:
Harga runcit 1 botol = RM12 sebotol
HARGA UTK EJEN RM8
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

Ini adalah minyak campuran herba-herba dan akar kayu termasuklah safron, keduduk putih, serai, dan raja kayu.Selain itu ia turut diruqyah dengan ayat-ayat Al-Quran dan doa-doa yang menjadi amalan ulama sejak dahulu.
Sapukan pada betis dan perut bayi bagi mengelak kembung dan menambah keselesaannya.Calitkan pada kening, leher, belakang telinga, ubun-ubun, dan tempat-tempat tersorok pada tubuh bayi bagi menghindari gangguan makhluk halus.
Lakukan juga begitu untuk melawan sihir, santau, histeria dan sebagainya.
Sapu pada dada untuk membantu sesak nafas atau sakit dada.
Sapukan pada kepala dan tengkuk jika sakit kepala.
Lekap pada gigi atau gusi menggunakan kapas atau tisu jika sakit gigi.
Sapukan pada perut jika cirit birit. Sapukan juga pada dubur jika buasir.
Sapukan pada kulit bermasalah termasuk luka,
bengkak,
 alahan,
 jerawat,
kurap,
 kayap,
kudis dan sebagainya.
sakit mulut, lidah dan lain-lain samada bayi, kanka-kanak, mahupun orang dewasa.
Gunakan jika disengat serangga atau haiwan bisa seperti lipan dan kala jengking.
Minyak Morhabshi juga bertindak sebagai antiseptik dan antibiotik bagi melawan bisa, mengurangkan kesakitan, menawar racun seperti kencing tikus dan nyamuk aedes.
Ia juga digunakan untuk melancarkan aliran darah samada darah tinggi atau rendah.
Amalan meminumnya membantu meningkatkan kehebatan lelaki.Kajian saintifik juga mendapati myrrh dan safron yang digunakan dalam produk ini berkesan menurunkan kandungan gula.
Selain digunakan secara sapuan, minyak herba ini juga boleh diminum untuk semua perkara di atas samada dicampur sedikit air atau tanpa air.Minum beberapa titik atau sehingga lebih kurang satu sudu teh dan dilakukan tiga kali sehari setiap hari.
Semoga usaha menyediakan ramuan ini dan menggunanya diizinkan Allah dan dapat membantu tuan/puan sekeluarga. Sesungguhnya penyakit serta penyembuhannya adalah datang dari Allah.

PEK BARU 15ml:
Harga runcit 1 botol= RM12 sebotol
HARGA UTK EJEN RM8
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

Pek 30ml:1 botolRM20 sebotol
HARGA UTK EJEN RM12
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

PEK 60ML:botol RM30 sebotol
HARGA UTK EJEN RM18
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL
TENGOK WEB.. BLOG NI: stokismorhabshi.blogspot.com

PEK 120ML:1 botol= RM48
HARGA UTK EJEN RM35
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

sila sms @ whatsapp @ call;TEL:
PUAN ZALIA : 0138240177
Layari blog ini: stokismorhabshi.blogspot.com



22 Feb 2016

KHASIAT DAN HIKMAH MINYAK MORHA 2016 TERKINI






 Minyak morhabshi 2016
1. GastrikMinum sedikit minyak morhabshi sebelum makan sahur untuk pesakit gastrik.
2. Ramai yang perut kurang selesa di bulan puasa, mungkin kerana; makan macam2 ketika berbuka. Sapu minyak morhabshi pada perut dan minum sedikit jika perlu.
Utk ibu:
+ Luka bersalin+ merawat kesan pembedahan+ menguatkan saraf
+ Lenguh+ Kejang+ Sakit kulit
+ Asma
+ Sakit dada+ loya/pening (sapu bahagian kepala/dahi)
+ Selesema (sapu hidung)Utk bayi:Gunakan dari hujung kepala (calit) hingga hujung kaki.+ Kembung
+ Cepatkan tanggal tali pusat
+ sawan+ gangguan makhluk halus+ kulit bermasalah+ ruam, kurap susu+ sakit mulut, lidahKencing Tikus  Minum 1 - 2 sudu teh, 3 kali sehari. Kalau tiada sudu, boleh picit terus ke mulut 1-2 kali picit.
Boleh minum bersama ubat hospital tapi Jarakkan dlm 2 jam.Sambil tu sapu dada dan tempat2 yg terasa sakit. Virus kencing tikus akan serang kelemahan pesakit. Contoh kalau pesakit pernah kena asma maka ia akan serang di situ.Senggugut HaidAir suam 1/2 cwnMnyk morhabshi 3 titikSelawat 3xMinum Sapu dibahagian ari2 Dan belakang pinggang,dan buku lali kakiDemam Kuning (Bayi)Mak bayi perlu minum minyak kalau bayi masih menyusu badan.
Sapu minyak morhabshi pada areola (keliling puting tetek) dan bagi bayi itu menyusu.Kalau bayi itu menyusu botol titiskan 1 titik dlm susu. InsyaAllahSakit kepala (Migrain)Titis pada kulit kepala buat mcm minyak rambut. Sedikit sahaja. Kemudian sapu sedikit minyak pada jari hantu kiri dan kanan, letakkan di lubang telinga. Tekan sedikit. InsyaAllah telinga berdengung pun akan hilang

PEK BARU 15ml:
Harga runcit 1 botol = RM12 sebotol
HARGA UTK EJEN RM8
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

Ini adalah minyak campuran herba-herba dan akar kayu termasuklah safron, keduduk putih, serai, dan raja kayu.Selain itu ia turut diruqyah dengan ayat-ayat Al-Quran dan doa-doa yang menjadi amalan ulama sejak dahulu.
Sapukan pada betis dan perut bayi bagi mengelak kembung dan menambah keselesaannya.Calitkan pada kening, leher, belakang telinga, ubun-ubun, dan tempat-tempat tersorok pada tubuh bayi bagi menghindari gangguan makhluk halus.
Lakukan juga begitu untuk melawan sihir, santau, histeria dan sebagainya.
Sapu pada dada untuk membantu sesak nafas atau sakit dada.
Sapukan pada kepala dan tengkuk jika sakit kepala.
Lekap pada gigi atau gusi menggunakan kapas atau tisu jika sakit gigi.
Sapukan pada perut jika cirit birit. Sapukan juga pada dubur jika buasir.
Sapukan pada kulit bermasalah termasuk luka,
bengkak,
 alahan,
 jerawat,
kurap,
 kayap,
kudis dan sebagainya.
sakit mulut, lidah dan lain-lain samada bayi, kanka-kanak, mahupun orang dewasa.
Gunakan jika disengat serangga atau haiwan bisa seperti lipan dan kala jengking.
Minyak Morhabshi juga bertindak sebagai antiseptik dan antibiotik bagi melawan bisa, mengurangkan kesakitan, menawar racun seperti kencing tikus dan nyamuk aedes.
Ia juga digunakan untuk melancarkan aliran darah samada darah tinggi atau rendah.
Amalan meminumnya membantu meningkatkan kehebatan lelaki.Kajian saintifik juga mendapati myrrh dan safron yang digunakan dalam produk ini berkesan menurunkan kandungan gula.
Selain digunakan secara sapuan, minyak herba ini juga boleh diminum untuk semua perkara di atas samada dicampur sedikit air atau tanpa air.Minum beberapa titik atau sehingga lebih kurang satu sudu teh dan dilakukan tiga kali sehari setiap hari.
Semoga usaha menyediakan ramuan ini dan menggunanya diizinkan Allah dan dapat membantu tuan/puan sekeluarga. Sesungguhnya penyakit serta penyembuhannya adalah datang dari Allah.

PEK BARU 15ml:
Harga runcit 1 botol= RM12 sebotol
HARGA UTK EJEN RM8
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

Pek 30ml:1 botolRM20 sebotol
HARGA UTK EJEN RM12
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

PEK 60ML:botol RM30 sebotol
HARGA UTK EJEN RM18
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL
TENGOK WEB.. BLOG NI: stokismorhabshi.blogspot.com

PEK 120ML:1 botol= RM48
HARGA UTK EJEN RM35
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

sila sms @ whatsapp @ call;TEL:
PUAN ZALIA : 0138240177
Layari blog ini: stokismorhabshi.blogspot.com

3 Nov 2015

JENIS RAWATAN MINYAK MORHABSHI

RAWATAN DAN CARA GUNA MINYAK MORHABSHI

1. Gastrik
Minum sedikit minyak morhabshi sebelum makan sahur untuk pesakit gastrik.

2. Ramai yang perut kurang selesa di bulan puasa, mungkin kerana  makan macam2 ketika berbuka. Sapu minyak morhabshi pada perut dan minum sedikit jika perlu.


Utk ibu:
+ Luka bersalin
+ merawat kesan pembedahan
+ menguatkan saraf
+ Lenguh
+ Kejang
+ Sakit kulit
+ Asma
+ Sakit dada
+ loya/pening (sapu bahagian kepala/dahi)
+ Selesema (sapu hidung)

Utk bayi:
Gunakan dari hujung kepala (calit) hingga hujung kaki.
+ Kembung
+ Cepatkan tanggal tali pusat
+ sawan
+ gangguan makhluk halus
+ kulit bermasalah
+ ruam, kurap susu
+ sakit mulut, lidah



Kencing Tikus

 Minum 1 - 2 sudu teh, 3 kali sehari. Kalau tiada sudu, boleh picit terus ke mulut 1-2 kali picit.

Boleh minum bersama ubat hospital tapi Jarakkan dlm 2 jam.

Sambil tu sapu dada dan tempat2 yg terasa sakit. Virus kencing tikus akan serang kelemahan pesakit. Contoh kalau pesakit pernah kena asma maka ia akan serang di situ.



Senggugut Haid

Air suam 1/2 cwn
Mnyk morhabshi 3 titik
Selawat 3x
Minum
Sapu dibahagian ari2
Dan belakang pinggang,dan buku lali kaki


Demam Kuning (Bayi)


Mak bayi perlu minum minyak kalau bayi masih menyusu badan. Sapu minyak morhabshi pada areola (keliling puting tetek) dan bagi bayi itu menyusu.
Kalau bayi itu menyusu botol titiskan 1 titik dlm susu. InsyaAllah


Sakit kepala (Migrain)

Titis pada kulit kepala buat mcm minyak rambut. Sedikit sahaja. Kemudian sapu sedikit minyak pada jari hantu kiri dan kanan, letakkan di lubang telinga. Tekan sedikit. InsyaAllah telinga berdengung pun akan hilang
PEK BARU 15ml:

Harga runcit 1 botol  = RM12 sebotol
HARGA UTK EJEN RM8
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL
TENGOK WEB.. BLOG NI: stokismorhabshi.blogspot.com


Pek 30ml:

1 botol    =   RM20 sebotol
HARGA UTK EJEN RM12
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

TENGOK WEB.. BLOG NI: stokismorhabshi.blogspot.com

PEK 60ML:
1  botol   =   RM30 sebotol
HARGA UTK EJEN RM18
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

TENGOK WEB.. BLOG NI: stokismorhabshi.blogspot.com


PEK 120ML:

1 botol    = RM48
HARGA UTK EJEN RM35
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

sila sms @ whatsapp @ call;
TEL: PUAN ZALIA : 0138240177
Layari blog ini: stokismorhabshi.blogspot.com

Assalamualaikum. MINYAK MORHABSHI;
Ini adalah minyak campuran herba-herba dan akar kayu termasuklah safron, keduduk putih, serai, dan raja kayu.

Selain itu ia turut diruqyah dengan ayat-ayat Al-Quran dan doa-doa yang menjadi amalan ulama sejak dahulu.

Sapukan pada betis dan perut bayi bagi mengelak kembung dan menambah keselesaannya.

Calitkan pada kening, leher, belakang telinga, ubun-ubun, dan tempat-tempat tersorok pada tubuh bayi bagi menghindari gangguan makhluk halus.

Lakukan juga begitu untuk melawan sihir, santau, histeria dan sebagainya.

Sapu pada dada untuk membantu sesak nafas atau sakit dada.

Sapukan pada kepala dan tengkuk jika sakit kepala.

Lekap pada gigi atau gusi menggunakan kapas atau tisu jika sakit gigi.

Sapukan pada perut jika cirit birit. Sapukan juga pada dubur jika buasir.

Sapukan pada kulit bermasalah termasuk luka, bengkak, alahan, jerawat, kurap, kayap, kudis dan sebagainya.

Begitu juga sakit mulut, lidah dan lain-lain samada bayi, kanka-kanak, mahupun orang dewasa.

Gunakan jika disengat serangga atau haiwan bisa seperti lipan dan kala jengking.

Minyak Morhabshi juga bertindak sebagai antiseptik dan antibiotik bagi melawan bisa, mengurangkan kesakitan, menawar racun seperti kencing tikus dan nyamuk aedes.

Ia juga digunakan untuk melancarkan aliran darah samada darah tinggi atau rendah.

Amalan meminumnya membantu meningkatkan kehebatan lelaki.

Kajian saintifik juga mendapati myrrh  dan safron yang digunakan dalam produk ini berkesan menurunkan kandungan gula.

Selain digunakan secara sapuan, minyak herba ini juga boleh diminum untuk semua perkara di atas samada dicampur sedikit air atau tanpa air.

Minum beberapa titik atau sehingga lebih kurang satu sudu teh dan dilakukan tiga kali sehari setiap hari.

Semoga usaha menyediakan ramuan ini  dan menggunanya diizinkan Allah dan dapat membantu tuan/puan sekeluarga.

Sesungguhnya penyakit serta penyembuhannya adalah datang dari Allah.
PEK BARU 15ml:

Harga runcit 1 botol  = RM12 sebotol
HARGA UTK EJEN RM8
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL
TENGOK WEB.. BLOG NI: stokismorhabshi.blogspot.com


Pek 30ml:

1 botol    =   RM20 sebotol
HARGA UTK EJEN RM12
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

TENGOK WEB.. BLOG NI: stokismorhabshi.blogspot.com

PEK 60ML:
1  botol   =   RM30 sebotol
HARGA UTK EJEN RM18
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

TENGOK WEB.. BLOG NI: stokismorhabshi.blogspot.com


PEK 120ML:

1 botol    = RM48
HARGA UTK EJEN RM35
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

sila sms @ whatsapp @ call;
TEL: PUAN ZALIA : 0138240177
Layari blog ini: stokismorhabshi.blogspot.com

1 Feb 2015

PEK BARU 15ml:

Harga runcit 1 botol  = RM12 sebotol
HARGA UTK EJEN RM8
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL


Pek 30ml:

1 botol    =   RM20 sebotol
HARGA UTK EJEN RM12
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

PEK 60ML:
1  botol   =   RM30 sebotol
HARGA UTK EJEN RM18
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL


PEK 120ML:

1 botol    = RM48
HARGA UTK EJEN RM35
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

sila sms @ whatsapp @ call;
TEL: PUAN ZALIA : 0138240177
Kenapa dinamakan Minyak Morhabshi?

Saya juga mulanya tertanya-tanya apa sebenarnya 'morhabshi' dan kenapa allahyarham datuk saya namakan produknya Minyak Morhabshi?

Pada peringkat awal saya cuba cari 'morhabshi' dalam internet namun tidak banyak membantu.

Sekitar 2009 saya aktif menulis dalam Wikipedia dan pada suatu hari saya terfikir untuk menulis tajuk Morhabshi. Sayangnya saya hanya mampu menulis satu perenggan kerana kegersangan maklumat.

Tanpa disangka-sangka selang beberapa lama saya dapati artikal tersebut telah diperlengkap oleh seorang aktivis Wikipedia dan dari situlah saya tahu morhabshi dikenali sebagai MYRRH yang berasal daripada bahasa Arab: 'mur' yang bermaksud pahit.

Terima kasih kepada individu tersebut dan saya anggap beliaulah pembuka jalan bagi saya lebih mengenali morhabshi di internet.

Dari situ juga saya tahu pohon morhabshi berasal dari Somalia dan telah terkenal sejak tamadun Mesir dan Rom.

Sesuatu yang amat mengejutkan saya ialah pada zaman dahulu harga morhabshi sama dengan emas, dengan kata lain jika anda mahu membeli satu gram morhabshi maka anda perlu sediakan satu gram emas!

Kini pengeluaran morhabshi telah dikomersialkan dan harganya tidak lagi semahal dulu.

Melalui kata kunci 'myrrh' saya menjelajah ruang maya dari semasa ke semasa dan saya dapati artikal mengenainya sentiasa bertambah. Hal ini kerana semakin banyak dapatan baru hasil kajian di seluruh dunia.

Berikut adalah salah satu artikal yang saya temui. Maaf kerana terjemahan yang tidak begitu baik. Namun saya sertakan artikal asal dalam bahasa Inggeris.

Artikal ini membentangkan keistimewaan myrrh dan sekaligus menjawab persoalan saya kenapa allahyarham datuk saya memasukkan myrrh dalam Minyak Morhabshi dan kenapa ramai pengguna Minyak Morhabshi menganggap ia produk ajaib!

Berikut adalah 16 keistimewaan Myrrh (morhabshi) diceduk daripada sebuah laman web. Maaf jika terdapat kelemahan terjemahan.

1) Pembersihan
Morhabshi boleh meningkatkan fungsi sel darah putih dan memulihkan kadar enzim yang dikenali sebagai antioksidan glutathione. Mereka yang telah mengkaji herba telah membuat kesimpulan bahawa morhabshi menyediakan faedah antioksidan yang kuat dan dapat melindungi sistem imun manusia serta melindungi hati daripada kesan-kesan bahaya plumbum.

2) Anti jangkitan dan Antivirus
Resin morhabshi tidak membiarkan kuman berkembang atau menjangkiti badan kerana morhabshi bersifat anti-virus. Ia boleh digunakan bagi mengelak pelbagai penyakit yang disebabkan mikrob seperti demam, keracunan makanan, batuk & selsema, beguk, campak, serta jangkitan (wabak).

3) Agen Pengecutan
Morhabshi membantu mengecut otot, usus dan organ dalaman yang lain termasuk pada kulit, serta boleh membantu mengukuhkan gusi. Morhabshi juga menguatkan akar rambut, yang secara teorinya mampu memerangi kebotakan.

Satu lagi aspek penting daripada resin ini ialah bahawa ia benar-benar membantu masalah pendarahan akibat luka-luka, dan berupaya menghalang kehilangan banyak darah apabila cedera.

4) Ekspektoran
Morhabshi berkesan melawan  batuk dan selsema. Ia membantu untuk melegakan kesesakan dan membuang kahak.

5) Terapi ulser
Dalam satu kajian ke atas haiwan di makmal, suplemen dengan morhabshi dapat meningkat jumlah sel darah putih dan membantu menahan serangan ulser serta mengekalkan ketahanan semasa proses penyembuhan ulser.

6) Anti kulat
Morhabshi juga berfungsi menghalang dan membunuh kulat. Ia boleh digunakan secara dalaman dan luaran untuk memerangi jangkitan kulat.

7) Perangsang
Minyak daripada morhabshi baik dalam merangsang rembesan, aliran darah, penghadaman, daya ingatan, dan perkumuhan. Ia merangsang rembesan jus pencernaan, aktiviti mengepam jantung, dan hempedu, malah membolehkan anda sentiasa aktif dan memberi tumpuan pada sistem saraf dan otak.

8) Haruman daripada minyak morhabshi membantu menghilangkan bau kurang enak dan memberi lebih keselesaan apabila berada di khalayak ramai.

9) Anti kanser
Lebih daripada satu kajian mendapati morhabshi membantu tubuh manusia melawan kanser dan kesimpulan dibuat bahawa morhabshi menunjukkan potensi yang baik sebagai pilihan semula jadi dalam merawat kanser prostat.

10) Perpeluhan
Ia merangsang pengeluaran peluh dan mengekalkan tubuh bebas daripada garam tambahan, racun, dan pembendungan cecair berlebihan. Berpeluh membantu penyingkiran gas berbahaya seperti nitrogen serta membersihkan liang-liang kulit.

11) Antiseptik
Samada luka kecil atau luka besar, atau mendapat jangkitan bukan lagi satu isu jikai anda mempunyai morhabshi dalam simpanan. Oleh kerana ia merupakan satu bahan antiseptik, minyak ini boleh menjaga sebarang jangkitan yang berpotensi menjadi septik.

13) Sistem Peredaran
Pati minyak daripada morhabshi merangsang aliran darah dan memastikan badan anda mendapat jumlah oksigen yang sesuai ke tisu. Hal ini dapat meningkatkan sistem imunisasi tubuh dan untuk mencapai kesesuaian metabolisme.

13) Booster Imun
Minyak daripada morhabshi mengaktif dan menguatkan sistem imun tubuh dan mengekalkan perlindungan daripada jangkitan dan penyakit (kebal).

14) Anti radang
Minyak daripada morhabshi sesuai mengawal radang tisu dalam kes-kes jangkitan virus dan dalam sistem kardiovaskular termasuk keradangan disebabkan oleh pengambilan makanan panas terlalu banyak.

15) Antispasmodic
Ia juga memberikan kelegaan pada pengecutan yang tidak diingini atau kejang, dan dengan itu meredakan sakit, kejang, dan kesakitan otot.

16- Rawatan parasit Organik
Foscialiasis suatu penyakit disebabkan oleh parasit yang boleh didapati di kawasan air. Ia menyebabkan kerosakan hati dan halangan biliary.

Penggunaan myrrh atau morhabshi tidak boleh dilakukan secara wewenang kerana ia memerlukan dos dan cara yang betul terutama apabila dicampur dengan ekstrak herba.

Dapatkan nasihat doktor anda.

Artikal di atas bukan khusus untuk Minyak Morhabshi tetapi berkenaan myrrh (morhabshi) yang menjadi salah satu bahan dalam penghasilan Minyak Morhabshi.

Artikal berkenaan resin myrrh atau morhabshi ini disalin daripada web https://www.organicfacts.net/health-benefits/essential-oils/health-benefits-of-myrrh-essential-oil.html

PEK BARU 15ml:

Harga runcit 1 botol  = RM12 sebotol
HARGA UTK EJEN RM8
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL


Pek 30ml:

1 botol    =   RM20 sebotol
HARGA UTK EJEN RM12
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

PEK 60ML:
1  botol   =   RM30 sebotol
HARGA UTK EJEN RM18
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL


PEK 120ML:

1 botol    = RM48
HARGA UTK EJEN RM35
SYARAT JADI EJEN: BELI MINIMA 10 BOTOL

sila sms @ whatsapp @ call;
TEL: PUAN ZALIA : 0138240177

15 Dec 2014

UNIK & MENGGEMPARKAN , APA PELIKNYA MINYAK INI


Minyak ni tak naik. Termurah di pasaran dlm kelasnya.

Tak perlu keluarkan banyak wang utk dptkan produk berkualiti. Kebanyakan produk lain adalah produk import yg melibatkan pertukatan wang asing atau produk tempatan yg menyediakan kos promosi di radio & tv berjuta2 tinggit. Target keuntungan kami ialah kuantiti jualan yg banyak dan kami hanya menggunakan media sosial percuma utk promosi.
Puluhan herba mengandungi 1001 khasiat bersatu dlm 4 saiz botol. Tinggalkan ubatan kimia & dadah.. kembalilah pada herba & ruqyah... "tidak berubah qada' melainkan dengan doa"
sila lawat/ layari blog ini;

Assalamualaikum. Mohon tidak diabaikan mesej ini.
Pernahkah anda melihat produk ini? (Lihat foto)
Ramai yg akui produk ini memang 'terbaekk'.
Sayangnya tak ramai yg mengetahui lantaran tiada promosi melalui media utama spt radio & akhbar.
Ia dimulakan datuk kami ustaz hj abd hamid di jitra kedah lbh 30 thn lalu.
Produk ini amat elok disimpan di rumah krn menurut arwah datuk kami ia dpt membantu:
1) jika berlaku kecederaan spt luka, terkena air/minyak panas, gigitan serangga atau haiwan bisa.
2) masalah kulit spt jerawat, kudis, kayap
3) pening, batuk, sakit perut, gigi, dada, lenguh, beguk, sakit leher
4) kanser, keracunan, sihir, santau, histeria, gangguan ...
5) penyakit kronik spt kencing tikus, kencing manis.
Anda boleh abaikan nombor 4 & 5 itu jika tidak yakin. Mohon pihak KKM memaafkan kami berikutan senarai penyakit di atas kerana kami hanya mengulang kembali catatan ustaz hj abd hamid dan kami mempunyai bukti bertulis drpd pengguna yg telah mencubanya.
Namun ia wajar memandangkan bahan yg digunakan termasuklah:
1) Myrrh (morhabshi) yg terkenal sejak zaman mesir purba & rom yg dihargai spt emas.
2) safron (zaafaran) iaitu herba 1001 khasiat yg menduduki tpt sbg herba termahal di dunia.
3) Zaitun yg diyakini semua bangsa di dunia dan disebut dlm Al-Quran
4) lebih 20 campuran herba2 tempatan menjadi amalan ribuan tahun termasuk zaman kegemilangan kesultanan melayu.
5) doa dan bacaan ayat Al-Quran tertentu yg diamalkan ulama zaman berzaman.
Produk ini telah dimulakan lebih 30 tahun lalu oleh ustaz hj abd hamid di kedah dan mengekalkan sebahagian besar pengguna setia hingga kini.
Mahukah anda mencubanya?
Lihat pek 30ml di atas yg kami jual rm18 sebotol. Mahukah anda jika kami tawarkan satu botol pek 30ml tersebut dgn bayaran rm10 sahaja dan kos pos rm5?
Atau anda boleh pilih pek 60ml dan cuma bayar rm20 shj termasuk kos pos! Jika anda pilih utk bayar rm20, kami tambah 2 pek 15ml percuma kali ini.
Jika setuju, berikan (sms/whatsapp 013-8240177) nama dan alamat anda dan bayar rm10/rm20 tersebut ke acc berikut:
CIMB 7613008208 (ZALIA BT. SAHAT) MAYBANK 161118934847 (HUSSIN MENAN)
Kami menawarkan pulangan wang sepenuhnya jika produk ini ternyata tidak memberi sebarang manafaat pada anda atau keluarga anda tanpa perlu memulangkan baki minyak yang telah diterima.
Ini bukan shj jualan promosi kpd pelanggan baru malah jika anda adalah agen atau pelanggan lama, anda layak mendapat tawaran ini.
Kempen ini dibuat bagi mendptkan jualan tambahan demi mengumpul dana utk membiayai iklan dalam media utama spt radio dan akhbar.
Semoga dgn pembelian iklan tersbt akan menyebabkan lebih ramai yg mengetahui khasiat produk ini dan mendpt manafaatnya termasuklah agen2 kami yg menjual produk ini bagi menambah pendapatan.
Kerjasama dan perhatian anda amat kami hargai demi kelangsungan pengeluaran produk warisan ini agar tidak hilang ditelan zaman.
Sekian terima kasih.
Wassalam.
Berikut adalah catatan (terjemahan) drpd sebuah web perubatan.
Myrrh digunakan untuk pencernaan, ulser, selsema, batuk, asma, kesesakan paru-paru, arthritispain, kanser, penyakit kusta, kejang, dan siflis. Ia juga digunakan sebagai perangsang dan meningkatkan aliran haid."
"Myrrh disapu terus ke mulut untuk kesakitan dan bengkak, radang gusi (gingivitis), gigi longgar, kudis, nafas berbau, dan bibir pecah-pecah. Ia juga digunakan topically untuk buasir, bedsores, luka, melecet, dan bisul."

Morhabshi (M0154229-W)

http://morhabshiborneo.blogspot.com/

5 Oct 2014

ubat senggugut

UNTUK WANITA SENGGUGUT !!!
HAID TIDAK LANCAR !!!
Myrrh adalah bahan utama dalam Minyak Morhabshi
Myrrh (morhabshi) merangsang peredaran darah ke tisu-tisu mukosal, terutamanya di saluran bronkial, tekak, tonsil, dan gusi.
Ia adalah anti-radang, antioksidan, dan anti-mikrob yang menjadikannya sesuai untuk tisu rosak atau bengkak.
Ia berguna untuk pendarahan gusi, gingivitis, tonsillitis, sakit tekak (termasuk strep tekak), dan bronkitis. Bekalan darah yang meningkat membantu melawan jangkitan dan membantu penyembuhan dengan lebih cepat apabila berada dalam kesejukan, kesesakan, atau jangkitan pada tekak atau mulut.
Myrrh (morhabshi) juga bernilai sebagai ekspektoran, yang bermakna ia menggalakkan pembuangan lendir dalam kes-kes bronkitis dan kesesakan paru-paru. Myrrh adalah yang terbaik untuk keadaan yang kronik dengan tisu pucat dan bengkak, dan bukannya untuk akut, radang, merah, kering dan tisu, kerana ia mengandungi tanin dan resin, yang mempunyai kesan astringen pada tisu.

Myrrh (morhabshi) juga berupaya menggalakkan aliran haid dan disyorkan apabila haid disertai dengan sensasi berat dalam pelvis. Di China, myrrh (morhabshi) dianggap sebagai "penggerak darah."  Ia boleh mengurangkan senggugut.
Minyak ni tak naik. Termurah di pasaran dlm kelasnya.
Tak perlu keluarkan banyak wang utk dptkan produk berkualiti. Kebanyakan produk lain adalah produk import yg melibatkan pertukatan wang asing atau produk tempatan yg menyediakan kos promosi di radio & tv berjuta2 tinggit. Target keuntungan kami ialah kuantiti jualan yg banyak dan kami hanya menggunakan media sosial percuma utk promosi.
Minyak ni tak naik. Termurah di pasaran dlm kelasnya.

31 Aug 2014

Puluhan herba mengandungi 1001 khasiat bersatu dlm 4 saiz botol. Tinggalkan ubatan kimia & dadah.. kembalilah pada herba & ruqyah... "tidak berubah qada' melainkan dengan doa"

10 Feb 2014

INTRA JUICE (Lifestyles)

INTRA JUICE (Lifestyles):

HARGA:

1 Botol   = RM 138
2 Botol   = RM 135 sebotol
3 Botol   = RM 130 sebotol
5 Botol   = RM 120 sebotol
10 Botol = RM 110 sebotol


Intra Juice, a blend of 23 botanicals that naturally grown. Help to balance and strengthen your body’s system. Great taste and juice base. 950 ml Fruit juice 36% A preparation of fruit and botanical extracts Made in Canada Certified Halal Suggested Use: 1 fl oz/ 28ml to 2 fl oz/56ml one time daily Shake well.




Adakah Anda Mempunyai Gejala Berikut Dalam Kehidupan Harian Anda
Asma / Lelah / semput
Menopause , ketidakseimbangan hormon
Sakit kepala / migrain
Stroke / Akhmar / Mati anggota / Lumpuh
Bodek / angin pasang
Tekanan darah tinggi dan darah rendah, anemia
Sakit buah pinggang
Ngompol / kerap kali buang air pada waktu malam
Sembelit, cirit-birit, Buasir
Selalu selsema / alahan / alergi makanan laut dsb.

Diabetis / kencing manis
Hidung yang sensitif, naosinusitis serta resdung
Jangkitan Faraj, keputihan
Susah dapat anak , anak yang lahir kurang sihat
Sendi / Kaki bengkak / Gout
Kesuburan lelaki & perempuan / kurang daya seks
Otot kejang / simpul biawak
Kesejukan kaki tangan, seram dan takut kesejukan
Mati pucuk / Kurang bernafsu
Batuk dan kesukaran bernafas / hidung tersumbat
Sengal-sengal tulang / arthritis
Pharyngitis, suara serak, sakit tekak, gagap
Wajah / kulit berkedut, berparut
Osteoporosis/ tulang rapuh, mudah patah
Susah hendak tidur, insomania
Senang beremosi/ cepat marah/ merajuk/ amuk
Sakit usus, kembung dan gastrik
Senggugut dan putaran haid tidak menentu
Sakit batu karang/ batu hempedu
Susah ingat pelajaran / bebal, kurang tumpuan
Hilang ingatan, nyanyuk, pelupa
Kolestrol tinggi, urin berasid, sengal-sengal
Tumor, Kanser, Ketumbuhan
Komplikasi elektroterapi, kemo kanser / leukimea
Tidak bersemangat, Letih
Hepatisis A/B/C (AIDS), sirosis, penyakit kuning
Racun/toxin dalam makanan
Daya penglihatan berkurangan, kabur
Penyakit-penyakit lain
Daya pendengaran tidak baik, tinnitus & pening
Awet muda
Pigmen kulit, kulit sensitive, eczema, jerawat
Muka / Kulit kasar, berjeragat
Ingin membuang toksik di dalam badan
Muka / Kulit kasar, berjeragat   Ingin membuang toksik di dalam badan
Jika anda mempunyai masalah kesihatan dan sudah makan pelbagai jenis ubat tetapi tahap kesihatan anda masih lagi di tahap yang sama, cubalah minum JUS 23 HERBA ini. Anda akan pasti akan kagum dengan kesannya. Ia adalah minuman berkhasiat, sedap dan menyegarkan, sesuai bagi semua jenis orang (tidak mengira usia, termasuklah ibu yang mengandung dan bayi baru lahir) dan amat berkesan jika diambil berterusan. Orang sihat juga perlukannya agar terus sihat.
Asal kejadian manusia adalah daripada 4 unsur : tanah, api , air dan udara. Hanya unsur-unsur yang serupalah yang sesuai dengan fitrah manusia iaitu tumbuh-tumbuhan. JUS HERBA ini mengandungi 23 jenis herba yang terpilih dari serata dunia, dari pati bermutu tinggi dan dipekatkan 20 kali ganda yang dihasilkan semula melalui kaedah termoden. Sebab itulah sesiapa yang minum adunan JUS HERBA ini kesihatannya dapat dipertingkatkan dari masa ke semasa. Kesannya boleh dilihat dalam masa yang singkat.
Selagi anda masih bernyawa anda tidak dapat lari daripada menghadapi perkara-perkara berikut:
Makanan berproses, pengawet, perasa dan pewarna tiruan
Pencemaran udara, makanan dan minuma
Kuman, virus, bakteria, kulat, habuk, jerebu dan sebagainya
Hormon dan antibiotik pada haiwan ternakan
Dadah, pil perancang, panadol dan sebagainya
Sisa racun serangga pada sayuran dan buah-buahan
Tekanan emosi, murung dan sebagainya
Kurang bersenam
Radiaso x-ray, rawatan kemo untuk kanser
Atas sebab-sebab di atas, anda akan mudah mendapat penyakit-penyakit seperti yang dinyatakan.
Bagaimanakah Jus 23 Herba ini Berfungsi:
 ia membuang / membersihkan segala toksin / racun atau kesan-kesan pengambilan ubat moden yang ada di dalam tubuh.
ia menambah zat-zat yang kurang untuk tubuh anda
ia membaiki dan membina semula sel-sel dan tisu segala sistem saraf yang rosak di dalam tubuh anda kembali kepada asal.
ia memperkuatkan sistem ketahanan tubuh badan dan mengimbangkan agar anda sentiasa sihat dan cergas.

 8 Sebab Kenapa Anda Harus Minum Jus 23 Herba ini

 Produk antarabangsa. Buatan Canada.
Dipanggil ‘AIR AJAIB' di Australia & ‘AIR AWET MUDA' di Taiwan
Telah 17 TAHUN dipasarkan di 36 BUAH NEGARA di seluruh dunia!
(USA, UK, JEPUN, EROPAH dll )
Selamat untuk SEMUA GOLONGAN
(tidak kira usia:warga emas, ibu mengandung, kanak-kanak @ bayi)
Kandungan terjamin & disahkan oleh Panel Penasihat Sains Dunia
TIDAK PAHIT (mempunyai perisa buah anggur + pear)
EKSTRAK 23 JENIS HERBA berkualiti + 36% jus buah
HALAL & mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia
(KKM MAL20033423T)
Diminum setiap hari oleh para pemenang sukan Olimpik
bagi meningkatkan tenaga & prestasi mereka!
Kajian selama 15 tahun menunjukkan keadaan kesihatan pengguna dipertingkatkan:
1 dari 3 orang dalam masa 1 hingga 3 hari
1 dari 3 orang dlm masa 3 hingga 14 hari
1 dari 3 orang dalam masa 1 hingga 4 minggu
JUS 23 HERBA telah banyak membantu pengguna yang meminumnya secara tetap dan mengikut sebagaimana yang dinasihatkan.
Fungsi UTAMA
Pencernaan & Tenaga
Ramuan botani dalam Intra membantu anda mencerna makanan dengan lebih baik, agar tubuh badan anda mampu menggunakan nutrien dengan lebih berkesan untuk membina dan menyuburkan sel sambil membekalkan tenaga yang anda perlukan untuk menjalani kehidupan yang lebih bertenaga.

Ramuan botani utama: Gel Aloe vera, Akar ginseng Siberia, Akar manis Likuoris, Beras barli Cina, Akar Cikori, Akar Dandelion, Kamomil Jerman, Alfalfa, Biji Halba, Debunga lebah, Halia Ramuan botani sekunder: Rose hip Cina, Beri Juniper
Penyingkiran / Antioksidan
Ramuan dalam Jus Penawar 23 Herba membantu menyingkirkan, daripada tubuh badan anda, bahan buangan yang terhasil daripada proses pencernaan dan melalui metabolisme normal. Ia membantu tubuh badan anda menyingkirkan lebih banyak lagi toksin yang telah memasuki badan melalui makanan, minuman dan persekitaran kita, sambil meneutralkan radikal bebas dengan antioksidan.
Ramuan botani utama: Gel Aloe vera, Beras barli Cina, Beri Schisandra, Akar Cikori, Akar Dandelion, Kulit kayu Kaskara, Beri Juniper, Biji saderi
Ramuan botani sekunder: Akar Astragalus, Rose hip Cina, Sarsaparila
Struktur (Rangka Otot)
Ramuan dalam Intra membantu mengekalkan kesihatan tulang, otot, sendi, dan tisu perantara anda; melindungi organ sensitif dalam badan anda, membolehkan anda berdiri tegak dan bergerak bebas.
Ramuan botani utama: Halia, Sarsaparila, Kapsikum
Ramuan botani sekunder: tiada
Hormon (Endokrin)
Ramuan dalam Intra memiliki keupayaan untuk memodulasi fungsi kelenjar yang merembes bahan-bahan kimia, yang akhirnya mengawal dan membantu mengimbangkan setiap sistem dalam tubuh badan kita.
Ramuan botani utama: Akar Astragalus
Ramuan botani sekunder: Akar ginseng Siberia, Cendawan Reishi, Biji halba, Biji saderi
Imun
Ramuan botani dalam Intra memperkukuhkan kemampuan semula jadi tubuh badan anda untuk melindungi dirinya.
Ramuan botani utama: Akar manis Likuoris, Akar Astragalus, Cendawan Reishi, Rose hip Cina, Thyme
Ramuan botani sekunder: Gel Aloe vera, Akar ginseng Siberia, Beri Schisandra, Akar Cikori
Saraf
Ramuan dalam Intra menyokong koordinasi otak anda, saraf tunjang, dan juga rangkaian urat saraf yang berjalin-jalin di seluruh tubuh badan anda.
Ramuan botani utama: Akar ginseng Siberia, Akar Astragalus, Bunga Markisah
Ramuan botani sekunder: Kamomil Jerman, Thyme
Reproduktif
Ramuan botani dalam Jus Penawar 23 Herba membantu mengimbangkan hormon, menuju ke arah sistem reproduktif yang sihat.
Ramuan botani utama:Pipsissewa
Ramuan botani sekunder: Biji halba, Halia
Kardiovaskular
Ramuan botani Jus Penawar 23 Herba menyokong sistem kardiovaskular yang sihat, termasuklah mengekalkan tahap kolesterol yang sihat.
Ramuan botani utama: Cendawan Reishi, Beras barli Cina
Ramuan botani sekunder: Akar Cikori, Alfalfa

"Berita Gembira Untuk Semua Orang
Jus Penawar 23 Herba
Amat BerkesanUntuk Kesihatan"
"Minuman herba yang mengekalkan kemudaan dan kesihatan  anda kini sudah ditemui!"
Kini telah tiba di Malaysia minuman kesihatan yang tiada tolok bandingnya hasil dari ilmu perubatan tradisi Islam,Cina & digabungkan dengan teknologi Barat.Telah terbukti sejak 17 tahun diseluruh dunia dapat mengatasi 1001 macam penyakit.
Minuman yang berusia lebih ribuan tahun ini telah dikaji oleh saintis-saintis sejak 60 tahun yang lalu dan ternyata ianya amat mujarab dapat mengembalikan kesihatan kita kembali seperti asal zahir dan batin. Perkara ini menjadi bualan hangat dan membingungkan para saintis seluruh dunia bagaimana orang tua boleh hilang kekedutannya dan kembali muda !!
Dengan JUS 23 HERBA, ini TIDAK MUSTAHIL !! Kesihatan anda akan dipertingkatkan dari masa ke semasa. Anda boleh lihat perbezaannya dalam beberapa hari sahaja!! Dengan keizinanNya.
Kajian saintis juga mendapati beberapa jenis tumbuh-tumbuhan herba jika digabungkan dengan sukatan yang tepat akan menjadi penawar yang amat mujarab membenteras segala jenis penyakit yang ada di dunia ini kecuali mati.
Ingin tahu rahsianya? Hasil daripada kajian mendapati bahawa banyak tumbuh-tumbuhan di sunia ini dapat membantu memperbaiki kesihatan kita dengan lebih efektif berbanding dengan ubatan moden hari ini yang sering kita maklum kesemuanya menggunakan bahan kimia dan dicampur beberapa jenis dadah yang dibenarkan. Ianya hanya dapat meredakan kesakitan sementara sahaja. Dengan erti kata lain ubat hanya mampu menahan dan bukannya mengubati sesuatu penyakit. Ubat juga akan menyebabkan kesan sampingan terhadap tubuh seseorang.

Contoh: Pengidap kencing manis ; Ubat yang diambil hanya untuk 'bertahan'. Ia akan terus merebak dan menyebabkan kesan sampingan lain seperti kerosakan buah pinggang, mata menjadi kabur, gigi gugur, tengkuk dan kepala sering sakit, telinga 'berdengung', lemah tenaga batin, tubuh menjadi lemah dan lain-lain.

DAN BANYAK LAGI !!!!!
Dapatkan JUS PENAWAR  23 HERBA
hari ini pada harga...RM138.00 HARGA:

1 Botol   = RM 138
2 Botol   = RM 135 sebotol
3 Botol   = RM 130 sebotol
5 Botol   = RM 120 sebotol
10 Botol = RM 110 sebotol
 Pertanyaan, hubungi:
Distributer: ZALIA BT SAHAT
 No. Telefon :0138240177  Email: husinmk@hotmail.com